28.1.11

Medio sol amarillo


Medio sol amarillo, recrea un período de la historia contemporánea de África: la lucha de Biafra por conseguir una república independiente de Nigeria, y la consecuente guerra civil que segó la vida de miles de personas. Con gran empatía y la naturalidad de una narradora comprometida, Chimamanda Ngozi Adichie recrea la vida de tres personajes atrapados en las turbulencias de la década: el joven
Ugwu, empleado de la casa de un profesor universitario de ideas revolucionarias; Olanna, la hermosa mujer del profesor, que por amor ha abandonado su privilegiada vida en Lagos para residir en una polvorienta ciudad, y Richard, un joven y tímido inglés que está enamorado de la hermana de Olanna.
L'he acabat!!!! El vaig començar abans de marxar a Nigèria, vaig deixar pendents 50 pàgines i he tardat un mes i mig en poder-les acabar!
Un llibre recomanable... parla de la Nigèria dels anys 60-70 però moltes coses segueixen vives a dia d'avui... si has estat a Nigèria, llegeix-lo.
.

2 comentaris:

Jordi Ferrer ha dit...

Tot just l'altre dia vaig llegir una entrevista de na Chimamanda i em va semblar d'allò més interessant... ja tinc aquest i els seus altres dos llibres a la llista d'espera.
És una escriptora molt jove i ja és tot un clàssic!
Salut i records a en M!
Jordi

Anònim ha dit...

Jo no he estat a Nigèria, però em va encantar!!
http://madredemarte.wordpress.com/